štvrtok 11. apríla 2013

Neskutočne skutočný Hang

Pozrite si nasledujúce video a potom pokračujte v čítaní ...

 

...takže sme späť. Paráda, že? Teraz asi väčšina z vás, podobne ako aj ja, reaguje slovami "To chcem" :-). Som priemerný hudobník, ale za to veľký nadšenec a blázon do hudby. Obdivujem, keď niekto ovláda hru na akýkoľvek hudobný nástroj a som rád, keď objavím aj niečo nové v hudobnom svete. Tento pomerne jednoducho vyzerajúci nástroj (švajčiarsky vynález - Hang), ale zato na druhej strane s veľkým záujmom o ňho,  nie je až takou novinkou. Prvýkrát sa objavil, ako som sa dočítal, na Frakfurtskom festivale v roku 2001. Ja som ho objavil prvýkrát minulý rok na Vaclavskom naměstí v  Prahe, teda o 11 rokov neskôr :-). Počas večernej prechádzky zhruba v strede námestia, sedel na lavičke, v tej zime, mladý usmiaty chalan s dredmi a hral. Mystické až priam meditačné zvuky sa šírili desiatky metrov navôkol a ľudia spolu so mnou pozorne sledovali ako to robí. Hrá rytmus, melódiu a popritom ešte aj spieva. Celé to bolo také melancholické, až ste miestami zaspávali a nedokázali ste sa ani sústrediť, či naozaj zistiť v čom je jeho kúzlo hry.  Bolo to úžasné sólo vystúpenie bez akýchkoľvek iných muzikantov, efektov a všetkých tých "svetelných čačiek mačiek" na koncertoch. Podobne ako môj obľúbený hudobník Tommy Emmanuel, aj tento chalan si dokázal získať sám spolu s jedným nástrojom celé publikum. Ak sa vám tento inštrument Hang až natoľko zapáčil, že by ste ho chceli, tak si naňho budete musieť možno trošku počkať, nakoľko je vytvorený pravdepodobne dlhší poradovník. Ako som zistil, čakacia doba kým sa pre vás vyrobí, môže byť aj niekoľko mesiacov. Preto, ak uvidíte niekoho na ulici, ako na tom hrá, tak ho jednoducho poproste, či si môžete zahrať aj vy " aspoň na chvíľku" :-). Ten, čo na tom hrá, bude pravdepodobne usmiaty ako aj ten z "Vaclaváku" a ochotne sa s vami podelí o radosť.
 
Ahojte, váš Šandi.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára